wtorek, 27 sierpnia 2013

Agatha Christie 'Pasażer do Frankfurtu'



Książkę kupiłam w niezawodnej Taniej Książce.

Brytyjski dyplomata Stafford Nye przebywa w poczekalni lotniska we Frankfurcie, czekając na lot do Londynu. Nagle zwraca się do niego kobieta, prosząc o jego paszport i bilet, dzięki czemu będzie mogła podróżować zamiast niego, co ocali jej życie. Jest to dosyć nietypowa prośba, ale mężczyzna zgadza się, wypija zalecony środek nasenny i czeka na rozwój wydarzeń. Po powrocie do domu Stafford, chcąc odnaleźć tajemniczą kobietę,  zamieszcza osobliwe ogłoszenie w prasie. Otrzymuje odpowiedź i wyrusza na spotkanie. Daphne Theodofanus znana również jako Mary Ann i Renata Zerkovsky wprowadza Stafforda do tajemniczej organizacji, walczącej z młodzieżowymi ruchami neofaszystowskimi, których działanie notuje się niemal na całym świecie, a finansowane przez tajemniczych sponsorów rosną w siłę. Proponuje Staffordowi współpracę. Mężczyzna nie jest pewien czy powinien zaufać kobiecie, ale postanawia pomóc jej ponownie.

Bardzo dobra powieść z zaskakującym zakończeniem.

Tropicieli i wielbicieli powieści Agathy Christie zapraszam tu:

Na tropie Agathy

12 komentarzy:

  1. Wstyd się przyznać, ale do tej pory nie czytałam ani jednej powieści Agathy Christie, lecz niebawem się to zmieni, ponieważ jakiś czas temu wygrałam w konkursie książkę tej autorki, bodajże ,,Zło czai się wszędzie'' więc w wolniej chwili zamierzam ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam już do czynienia z panią Christie, ale chyba nie była to miłość od pierwszego wejrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Och jak ja dawno nie czytałam książki Agaty Christie! Muszę znów do nich zajrzeć, one mają niesamowity klimat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam dosyć długą przerwę, chyba roczną. Milo tak wracać :)

      Usuń
  4. Ciekawy pomysł na fabułę, teraz czuję się jak po jakimś chwycie reklamowym, muszę się dowiedzieć jak skończy się przygoda Stafforda i tej kobiety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, czyta się szybko. Błyskotliwa fabuła :)

      Usuń
  5. czytałam tylko jedną książkę tej autorki, ale zawiodłam się i na razie nie mam ochoty na kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Christie czytam zawsze :)To moja osobista królowa kryminału :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przypomniałaś mi, że mam kilka pozycji Agathy do przeczytania. :) Z całą i niekłamaną przyjemnością do nich zajrzę, jak tylko skończę czytać te moje obyczajówki. :)

    OdpowiedzUsuń