piątek, 6 września 2013

Martyna Wojciechowska 'Kobieta na krańcu świata'



Martyna Wojciechowska przemierza świat, by poznać historie kobiet, które z pozoru różni wszystko: kultura, status, wykształcenie czy wiek. Mają jednak wiele wspólnego, są odważne, dążą do celu (chociaż życie stawia im na drodze mnóstwo przeszkód), mają marzenia. Czytelnik poznaje też środowisko, w jakim żyją bohaterki książki: Boliwię, Caracas, Kambodżę, Wietnam, Kenię czy Zanzibar.

Najbardziej wzruszyła mnie opowieść kobiety saper z Kambodży, która za 200 dolarów miesięcznie wraz ze swym oddziałem rozminowuje kraj. Przez niewybuchy i miny co 30 minut ginie na świecie jedna osoba.
Kobiety są naprawdę silne, nic nas nie jest w stanie złamać, żadna życiowa zawierucha.

Książka nawiązuje do programu emitowanego przez TVN. Ogromny walor stanowią piękne zdjęcia. Od lat cenię Martynę Wojciechowską, ma niesamowitą energię i ciekawość świata.

5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię Panią Wojciechowską, więc chętnie sięgnę po książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na bank chcę ją mieć... książkę oczywiście :) Poluję na nią już od dawna a jednak zawsze coś innego mi wypada :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zaczął się kolejny sezon programu, niesamowita kobieta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, niesamowita .Robi to co kocha:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię Martynę właśnie za tą energię, ale nie czytałam jeszcze żadnej książki jej autorstwa. Bardziej ciekawą mnie jej programy:) Jeśli chodzi o literaturę podróżniczą to częściej wybieram Beatę Pawlikowską :)

    OdpowiedzUsuń