poniedziałek, 9 września 2013

Aleksandra Marinina 'Gra na cudzym boisku'


Anastazja Kamieńska, major moskiewskiej milicji, wyjeżdża do sanatorium. Uzdrowisko okazuje się być czystym i zadbanym miejscem, z przystępnymi cenami i niską przestępczością. Kamieńska zaprzyjaźnia się z sąsiadką z pokoju obok, kuracjuszką Reginą Arkadjewną, sławną nauczycielką muzyki. Anastazja poznaje również Damira, utalentowanego (i przystojnego) ucznia Reginy. Do romansu już tylko krok.
Tymczasem Anastazję adoruje trzech kuracjuszy. Mężczyźni założyli się o kobietę. niebawem okazuje się, że jednego z nich zamordowano. Kamieńska chce pomóc w śledztwie, jednak miejscowa milicja zbywa ją.
Do pani major zgłasza się Eduard Denisow Piotrowicz, miejscowy biznesmen, trzymający pieczę nad wszelką działalnością w okolicy. Prosi kobietę o pomoc w wytropieniu obcej organizacji przestępczej, która pojawiła się w mieście. Urażona Kamieńska niechętnie podejmuje się śledztwa. Jego rezultat jest wstrząsający i szokujący.

Pierwsze spotkanie z rosyjską pisarką i bardzo udane. Będę do niej wracać.

11 komentarzy:

  1. Muszę przeczytać coś tej autorki, chodzą słuchy, że całkiem dobrze pisze :) Dlatego może zacznę właśnie od tej książki? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, nowe nazwisko. Ciekawa jestem rosyjskiej literatury, ale póki co przeczytałam tylko jedną książkę z tego kręgu - "Skóra motyla" Kruzniecowa. Mocny thriller.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dawna robiłam przymiarki do Marininej (chyba tak się odmienia w rosyjskim? ;)) warto!

      Usuń
  3. Chyba nie miałam okazji poznać twórczości tej pisarki, ale wszystko przede mną:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. gdy będę miała okazję to postaram się ją przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ciągnie mnie jakoś do rosyjskiej literatury. Leniwa się zrobiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dotychczas nie miałam okazji spotkać się z rosyjską literaturą, ale postaram się nadrobić zaległości w tej kwestii, gdyż 'Gra na cudzym boisku' akurat mnie zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętam tę serię, ale tej lektury nie miałam okazji czytać. Chętnie to zmienię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam wszystkie kryminały Marininy. Ten akurat uważam za nieco słabszy, ale skoro Ci się podobał, to myślę, że inne również przypadną Ci do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małe uzupełnienie. Czytałam wszystkie kryminały, które ukazały się w Polsce oprócz najnowszego, który czeka i doczekać się nie może :)

      Usuń
    2. Główna bohaterka przypadła mi do gustu :)

      Usuń