czwartek, 11 sierpnia 2011

Harlan Coben 'Nie mów nikomu'

Moje pierwsze spotkanie z tym uznanym amerykańskim pisarzem.

Młode małżeństwo wyjeżdża nad jezioro.
Zostają napadnięci, mężczyzna jest ciężko ranny, a kobietę zamordowano.
Mija osiem lat. Pewnego dnia David otrzymuje dziwnej treści mail.
Nie ma nadawcy, ale jeden tekst wskazuje na to, że jego ukochana Elizabeth żyje...
Kilka dni później w kolejnej wiadomości widzi na zdjęciach z kamery kobietę na ulicach jakiegoś miasta i rozpoznaje tragicznie zmarłą żonę, ktora patrząc w ekran mowi "przepraszam".
Postanawia dowiedzieć się wszystkiego o wydarzeniach sprzed ośmiu lat.
Czy żona Davida żyje? Czy to tylko jakaś gra?
Okazuje się, że jest wiele nierozwiązanych tajemnic...

Po kilku pierwszych stronach byłam zafascynowana akcją, ale gdzieś w połowie książki stwierdziłam, że jest to jednak utarty schemat, znany choćby z seriali o glinach czy filmów sensacyjnych z Harrisonem Fordem.
Niemniej jednak w przyszłości przeczytam jeszcze coś Cobena.

5 komentarzy:

  1. Polecam film na podstawie tej książki :) W wykonaniu francuzów, więc nie jest to typowe amerykańskie kino akcji ze strzelaniem. Świetna jest zwłaszcza ścieżka dźwiękowa :)Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak, czytałam, ze film zrobil Guillaume Canet :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i jak do tej pory, tę książkę Cobena uważam za najlepszą :) Z biblioteki wypożyczyłam kiedyś "Mistyfikację", ale utknęłam na pierwszym rozdziale :)

    OdpowiedzUsuń
  4. @Evita nawet jak mnie książka nuży, czytam do końca, ale wtedy czytanie trwa dłużej. Chciałabym przeczytać Cobena "Bez skrupułów"

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam sporo dobrego o tej książce, ale sama jeszcze nie miałam okazji jej przeczytać

    OdpowiedzUsuń