środa, 18 maja 2011

Wojciech Kuczok 'Senność'

Dawno temu czytałam 'Gnój', byłam wstrząśnięta.
'Senność' trafiła do mnie przypadkiem.
Kuczok napisał tą powieść na podstawie własnego scenariusza.
Przyznaję, filmu nie widziałam.

Mamy trójkę bohaterów: Adam, Róża i Robert.
Żyją w różnych światach, borykają się ze swoimi problemami.
Róża jest żoną poważnego biznesmena, który ją zdradza.
Kobieta choruje na narkolepsję, a jeszcze niedawno była gwiazdą teatru...
Robert to zdolny pisarz, przeżywający kryzys twórczy, śmiertelnie chory,
a jego żona ma powtarzające się stany lękowe.
Adam jest lekarzem, homoseksualistą, z trudem odnajduje się w rzeczywistości.
Ich losy splatają się.
To opowieść o poszukiwaniu miłości i akceptacji, o walce z depresją,
która 'uwiera' bohaterów...

'... depresja to nic innego jak, bezdomność, na depresję cierpią ludzie,
którzy nie mają z kim zamieszkać...'

Lubię u Kuczoka świetny zmysł obserwacji i barwny język:

'...sąsiad całe dnie spędza na parapetingu , aktualnie na bezrobociu
ma dużo czasu, żeby obserwować ulicę, mości sobie poduchę i patrzy,
czasem zmienia go żona obecnie bezrobotna, bywa, że razem się w oknie usadawiają...'

1 komentarz:

  1. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki.
    Nigdy nic nie czytałam W.Kuczoka, jakoś jeszcze do mnie nie trafiła żadna jego książka;)
    Bardzo podoba mi się cytat... Zgadzam się z nim.

    OdpowiedzUsuń