poniedziałek, 9 maja 2011

Jacek Antczak 'Reporterka'

Pobiegłam do biblioteki tylko po książkę o zarządzaniu jakością,
którą ktoś na moje nieszczęście wypożyczył...
Szukałam więc czegoś pokrewnego, z marnym skutkiem.
Wychodząc z biblioteki porwałam pierwszą z brzegu lekturę...
To absolutny przypadek, że znów spotykam się z Hanną Krall!
Zaczynam podejrzewać, że niektóre książki mnie sobie po prostu wybierają ;)

'Reporterka' to strzępy wywiadów z Hanną Krall z różnych pism.
Są pytania zaczerpnięte z radiowej Trójki, Gazety Wyborczej, Polityki, czatu na onet.pl
Pisarka w wywiadach wspomina przyjaźń z Kieślowskim,
przypadek, który sprawił, że poznała Marka Edelmana,
spotkanie z Janem Pawłem II.
W Post Scriptum o Krall wypowiadają się między innymi:
Krystyna Janda, Ryszard Kapuściński, ksiądz Adam Boniecki.

Dla mnie Hanna Krall jest niezwykła, nie szuka taniej sensacji.
Najważniejszy jest człowiek i jego historia.
Czytając fragmenty rozmów z nią, poczułam się zmęczona szumem medialnym,
natłokiem informacji, często niepotrzebnych,
a reportaże telewizyjne wydały mi się jałowe, jakby czegoś im brakowało.
Bohaterowie reportaży Krall są prawdziwi.
Na tym chyba polega Jej talent, a każda odpowiedź na zadane pytanie,
niesie głęboką, życiową mądrość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz